Hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee tegevjuhi Moonika Kukke sõnul näitab madal elektrimüüja vahetamise aktiivsus, et avatud elektriturgu ei ole veel korralikult toimima saadud, tema sõnul on üks põhjus väikeste elektrimüüjate kahe eraldi arve esitamine.
Avatud turu üheksa kuuga on elektrimüüjat vahetanud ligikaudu 10 tuhat tarbijat ehk vaid 1,5 protsenti kõikidest tarbimiskohtadest, vahendas “Aktuaalne kaamera”.
Motivatsiooni müüjat vahetada vähendab asjaolu, et teised müüjad peale Eesti Energia esitavad elektri ja võrguteenuse eest kaks eraldi arvet.
“Inimese jaoks on juba see ebamugav, et ta ei tea enam, kust arve täpselt tuleb, kuhu seda maksma peab. Nii et ühe arve teema on sagedasti inimeste poolt tõstatatav,” selgitas hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke.
Ühe arve süsteemi sisseviimist ka teistele elektrimüüjatele on arutatud juba üle aasta, kuid seni pole osapooled ühisele arusaamale jõudnud.
Majandusministeeriumi hinnangul tähendaks ühe arve saatmine tarbijale hoopis arve kallinemist. Lihtsalt öeldes langeks sellisel juhul müüjale võrguteenuse osas krediidirisk, mille jaoks ta peab katte lisama ehk kui tarbija jätaks osa arvest maksmata, peaks võrguettevõttele võrgutasu maksma elektrimüüja ise.
Sellise selgitusega ei nõustu Energiaturu juht Kukke ja juba möödunud sügisest ühe arve väljastamise võimaluse eest läbirääkimisi pidanud Elektrum Eesti juht Raivo Videvik.
“See kõlab natuke rumalalt. Elektrum on seda iga kord ja algusest peale kinnitanud, et üks arve kindlasti ei mõjuta meie hinnastamist või meie elektrihinda kliendile,” kinnitas Videvik.
Ta lisas, et hinna tõstmise vajadust ei ole ka seetõttu, et senise praktika järgi on eestlased olnud head elektriarvete tasujad.
“Ma usun, et siin leitakse lahendus, sest teistpidi on see turu avanemine olnud mõttetu, kui ainult 10 tuhat tarbijat on need, kes ringi vaatavad. Selle kümne tuhande pärast polnud mõtet andmeladu teha, polnud mõtet turu avamist ette võtta,” selgitas Moonika Kukke.
Allikas: http://uudised.err.ee/index.php?06289010