Riik alustas elektrituru avanemise reklaamikampaaniat

TALLINN, 1. november, BNS – Riik alustas elektrituru avanemise reklaamikampaaniat, mis kestab detsembri teise nädalani.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning süsteemihalduri Eleringi tellitud teavituskampaania eesmärk on viia kõikide elektritarbijateni teave vabaturuga kaasnevatest muudatustest, elektrimüüja valimisest ja vahetamisest, tarbijate õigustest ning vajalikest infoallikatest, teatas majandusministeerium.

Majandusministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda ütles BNS-ile, et reklaamikampaania maksumus on suurusjärgus 90 000 eurot.

Kampaania hõlmab tele- ja raadioklippe, veebibännereid, välireklaami, eriväljaandeid ajalehtedes ja otseposti. Elektrituru avanemise teleklippe näidatakse Rahvusringhäälingu kanalites, Kanal 2-s, TV3-s ja PBK-s. Eesti- ja venekeelne raadioklipp on eetris ühtekokku üheksas raadiojaamas. Lisaks on kasutusel veebibännerid arvukates online-kanalites, kampaaniaga on hõlmatud ka sotsiaalmeedia.

Uuenduslikuna on kampaanias kasutusel interaktiivne veebibänner, mis võimaldab elektritarbijatel paari näpuliigutusega küsida soovitud elektrimüüjatelt personaalseid hinnapakkumisi.

Väliteavitus on plaanitud ühistranspordis sisereklaamina nii linnasisestel kui ka maakonnaliinidel üle Eesti. Väikeasulates paigutatakse lisaks ärarebitava meelespeaga plakatid bussiootepaviljonidesse, infotahvlitele ja maapoodide juurde.

Üleriigiliste ning maakonnalehtede vahel ilmuvad 16-leheküljelised elektrituru avanemist tutvustavad eriväljaanded nii eesti kui vene keeles. Kõigisse postkastidesse saadetakse novembris trükis, mis annab elektritarbijatele soovitusi avatud turul toimetamiseks.

Ruuda sõnul on kanalid valitud selliselt, et kampaania hõlmaks enamikku Eesti elanikkonast. “Kuigi üldine teadlikkus elektrituru avanemisest konkurentsile on viimase seireuuringu järgi tõusnud 92 protsendini, vajavad inimesed detailsiemat ja praktilsemat infot,” lausus ta. “Samuti soovime kampaaniaga juhatada inimesed oluliste ja vajalike infoallikateni, nagu elektrituru infotelefon ja keskne veeb.”

Ministeeriumi teatel on kampaania ajastatud perioodi, mil otsuste tegemise aktiivsus elektriturul on kõige suurem.

Vastavalt Eesti ühinemislepingule Euroopa Liiduga avaneb 2013. aasta alguses elektrienergia turg täielikult konkurentsile. Elektritarbijad saavad valida endale sobiva elektrimüüja ning hinnapaketigi. Turu avanemine puudutab likaudu kolmandikku elektriarvest – elektrienergia hinda. Kui tarbija elektrimüüjat ei vali, tagab talle elektri piirkonna võrguettevõtja nagu seni.

Tallinna toimetus, +372 610 8822, majandus@bns.ee

Baltic News Service

Vaata Uudis arhiivi. Postitatud rubriiki Elektriturg, Energiaturu avanemine. Talleta püsiviide.